top of page
tijdelijke klantenstop.jpg

31 augustus 2023

Bericht aan de "NO SHOW"

Een nieuwe dimensie in mijn kapsalon...

Met maar liefst 1 zieke en 2 NO-SHOW's heb ik vandaag 5 uur zonder werk gezeten.

De zieke klant was zo vriendelijk om me even op te bellen.

De 2 (nieuwe) klanten waren zo triestig en respectloos om hun kat te sturen.

Wetende dat ik voor 1 september redelijk wat klanten heb moeten weigeren omdat ik geen ruimte meer had, is dat best een jammere zaak.

Gelukkig heb ik niet veel NO SHOW's, maar dit was wel speciaal moment.

Vanaf heden komt er bijgevolg een annulatiebeleid.

1. Ben je verhinderd voor jouw afspraak? Meld dit minimaal 48 uur voordien. Dan kan ik hier rekening mee houden in de planning en andere klanten gelukkig maken.

Bij het niet nakomen van de afspraak, zonder voorafgaande annulatie, wordt de gereserveerde behandeling in rekening gebracht.

Ik maak altijd tijd voor klanten die graag in mijn stoel zitten. Gelukkig kan ik blindelings rekenen op 99% van mijn klanten. Echter zorgt die 1% toch steeds weer voor een wrang gevoel.

Niet komen opdagen, zonder iets te laten weten, getuigt van weinig respect.

Wie mij niet respecteert, verwijs ik met veel plezier door naar een andere kapper. Zo kan ik mijn tijd steken in klanten die wel de moeite waard zijn.

2. Bij ziekte de dag van de behandeling: bel even om de afspraak te verplaatsen.

Dan zoeken we een andere oplossing.

Annuleren kan niet via mail, whatsapp of messenger. Dit is zeer onpersoonlijk en dit zie ik vaak pas het moment wanneer ik op jou zit te wachten.

Wie niet correct annuleert, betaalt ook de behandeling voordat een nieuwe afspraak ingeboekt kan worden.

3. Uw afspraak vergeten of verkeerd inboeken is menselijk. Ook ik maak wel eens fouten. Contacteer mij zo snel mogelijk, zodat we een oplossing kunnen zoeken.

Maar a.u.b… laat die flauwe smoesjes achterwege!

Top 5 van uitvluchten die ik wat moe ben:

1. De zieke moeder.

Nooit vaders… die zijn echt nooit ziek!

2. De dringende doktersafspraak die last minute nog ingepland moest worden omdat je anders ellendig lang moet wachten.

En dat is nu toch wel niet net binnen die 2 werkdagen dat dat allemaal gebeurt.

3. Buikgriep.

Daar ben ik gevoelig aan, dus blijf gerust thuis na een belletje. ;-)

4. Covid-19 of eender welke andere snottebellenaandoening.

Geen excuus voor mij. Ik heb het ondertussen al 2 (3) keer gehad en kan er goed tegen. Kom dus gerust langs als het te doen is voor jou. Mondmaskers genoeg in geval je je daar beter door voelt.

5. Mijn werk heeft gebeld. Ik moet toch gaan werken.

Ik ook?

Ik heb ook 2 kinderen, een lening en vaste kosten… en neen, geen geldboompje.

Geen klant = geen inkomen. En van dat laatste kan ik helaas niet leven.

Het nieuwe annulatiebeleid zal binnenkort opgenomen worden op de website en uitgehangen worden in het kapsalon. Dan is iedereen op de hoogte.

Jammer dat ik het op deze manier moet doen.

Ik heb vandaag mijn 2 kinderen naar de opvang moeten sturen voor niets. Uw afwezigheid heeft niet alleen een financiële, maar ook een persoonlijke impact op mij en mijn gezin.

Denk daar even over na alvorens je eender welke zelfstandige laat zitten.

Ps: no show's zijn van alle tijde. Ze zijn gewoon irritant en vervelend voor iedere zelfstandige. Het enigste wat wij kunnen doen is ze nooit meer binnen laten en hopen dat alle andere zelfstandigen hetzelfde doen

bottom of page